torstai 23. kesäkuuta 2011

Ei kala kokkia pahenna

Olen hirveän huono syömään kalaa. Oikeastaan en syö sitä. Tiedän, että sitä pitäisi mussuttaa, mutta eihän sillä ole lopuksi väliä. No nyt tein jotain hurjaa ja tein tonnikala salaattia.


Tarvitset:
riisiä ½dl
vettä 3dl
puolikkaan omenan
palan kurkkua
pienen tomaatin
tonnikala ½ tai 1 purkki
½ ps herne-maissi-paprikaa

Mausteiksi:
ripaus suolaa, sitruunapippuria ja yrttisuolaa.

Keitä ensin riisit ja pakastetut kasvikset ja anna niiden jäähtyä. Niiden jäähtyessä pilko kasvikset kuutioiksi (tai koeta kuten minä). Sitten vain sotketaan yhteen maustetaan ja maistetaan.



Pakko kyllä sanoa, että oman mamman tonnikalasalaatti on paljon parempaa. Tämä on semmoinen "raikas". Ei ehkä ihan lemppari, mutta jos pitää tonnikalasta niin sitten voikin pitää enemmän. Resepti on vanhasta köksän kirjastani. Suosittelen kaikkia säästämään ne kirjat, sillä niistä löytyy kaikkein simppeleimmät ohjeet.



Kuvat omasta keittiöstäni. Pakko sanoa, että ei se yleensä noin siisti ole ja tänäänkin se sotkeutuu kun alan leipoa huomisia vieraitani varten. Olen melkoinen sottapytty jos totta puhutaan, mutta huonon päivän innoittamana puunasin oikein kovasti. Nyt muu asunto ei olekkaan niin hyvässä kunnossa.


Lempi asioita keittiössäni on sen kodikkuus. En tiedä miksi, mutta pidän tuosta nurkasta. Se on kotini sydän. Vietän siellä aikaa aika paljon ja yleensä tietokoneeni on ruokapöydällä ja huudattaa musiikkia.



Mutta tuollainen on tällä hetkellä minun kyökkini. Ei välttämättä ole kauaa, sillä olen etsimässä uutta asuntoa lähempää keskustaa. Tämä sijaitsee oikeastaan lähellä, mutta tänne ei ole kunnon bussivuoroja. Näin kesäisin se on ok sillä minulla on skootteri. Tosin tällähetkellä kismittää. Minulta puuttuu raaka-aineita huomiselle ja kaverini ei vastaa. Se kuuluisa myrsky taitaa olla lähellä, sillä ainakin puut taipuilevat komeasti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti