lauantai 18. kesäkuuta 2011

VARO! Se on keittiössä!

En ole koskaan ollut kummoinenkaan kokki, mutta sitten sattui jotain hämmentävää: minä innostuin ruuanlaitosta. Olen nyt amatööri kokki, jonka facebook sivu vilisee päivityksiä viimeisimmistä nameista mitä olen onnistunut tekemään, ja tietenkin kaikkia se kiinnostaa.

Ennen olin lähinnä niitä opiskelijoita, joiden ruokavalio oli yksipuolisuudessaan hämmentävä. Olen aina ollut nirso kakara, mutta jollei kouluni olisi tarjonnut monipuolista ruokaa olisin puutostilasta kärsivä. Söin puolitoista vuotta melkein pelkkiä nuudeleita, makaroonia ja hapankorppuja. Keittiö puuhat eivät kiinnostanee maustemitan vertaa.

Sitten puoli vuotta sitten lähdin entisestä koulustani ja muutin takaisin kotiin ja parin kuukauden päästä omilleni. Nyt asun mukavassa kaksiossa, joka on aivan kamalan kallis ja huono sijainti henkilölle, jolla ei ole autoa. No ei siitä sen enempää. Ensimäinen ateriani omassa kodissani oli (yllätys yllätys) makaroonia. Piaan sen jälkeen kuitenkin aloin huomata itsessäni jänniä piirteitä. Kiinnostuin kokkaamisesta. En vieläkään ole mikään äitini veroinen ruuanlaittaja, mutta se on hauskaa.

Jos selvisit alku höpinöistäni, olet aika hyvä. Tämän blogin idea on mainostaa, miten helppoa ruuanteko on ja mitä kaikkea opiskelija voi tehdä. Reseptini ovat melko suoraan kirjoista, joten kirjoitan lähteetkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti